WELKOM BIJ DAG 4

JAAAA DE EINDSTREEP IS IN ZICHT! JE BENT ER BIJNA! 

VANDAAG IS PRODUCTIEDAG DUS: Je gaat je verhaal oefenen en daarna opnemen. 

DIT IS OOK DE DAG DAT DE MEESTE AFHAKEN. DAAR HOOR JIJ NIET BIJ TOCH?

 

Video afspelen

DAG 4- CONTENT MAKEN

Je hebt gister jouw kapstok gemaakt. Online gaan dingen nét even iets anders dan live. Dus je gaat jouw kapstok nu vertellen met de hook-story-close strategie. Een zeer sterke en bewezen manier van vertellen online.Deze heb je eigenlijk al opgesteld volgens de hook-story-close methode. Ik licht het je graag even toe:

  • De hook: de inhaker op de huidige gedachtegangen, de eerste 3 seconden wordt er beslist of ze verder gaan luisteren. Dit is dus SUPERBELANGRIJK. Goed werkt de gedachten bespreekbaar maken zoals de weerstand benoemen of grootste angst. 
  • De story: Dit is de anekdote waarin je demonstreert dat jij of iemand anders dit probleem al heeft overwonnen. Bijvoorbeeld met jouw hulp. Of door een methode die jij hebt ontwikkeld. Door een anekdote te vertellen, maak je het heel menselijk. 
  • Close: hierbij geef je concreet de volgende stap aan. Hou het niet vrijblijvend, maar maak het superconcreet en simpel. Dit kan een actie zijn of het uitvoeren van een opdracht.
  • Brug: tussen hook &story: Om dingen te goed samen te voegen kun je tussen de hook en de story een bruggetje maken. Dit bruggetje bestaat uit erkennende woorden van het probleem. Bijvoorbeeld: veel mensen vinden dit lastig, je bent niet alleen…
Op het werkblad gaan we verder met dit verhaal en nog meer tips over jouw eerste content (video en tekst), maar eerst beginnen we met een oefenopdracht:
 

OEFENOPDRACHT:

  1. We gaan oefenen met ik en jij en het verschil ervaren. Je neemt 2 keer een filmpje op over een headline/kapstok.
  2. Neem de eerste op zoals je het gewoon doen.
  3. Neem de tweede op en probeer geen ik te zeggen, maar vanuit ‘jij’ te praten. Je praat dus naar je klant toe i.p.v. over jezelf.
  4. Bekijk beide filmpjes en vergelijk. Wat valt je op?
 ps. je en de tweede is in eerste instantie onnatuurlijker. Dat is ook logisch, want je bent het niet gewend. Maar hoe komt de boodschap over? 

EN DAN NU VERDER MET HET WERKBLAD! 

(MORGEN GAAN WE DE CONTENT ONLINE ZETTEN! En dan heb in 5 dagen jouw eerste product neergezet! HOE TOF!!!!)

Veel Succes

 

 

 

Download het werkblad voor dag 4

laptopleven