stappenplan laptopleven

Het stappenplan van een laptopleven is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk als je het uitlegt. Wat vooral moeilijk lijkt te zijn is het behouden van focus op daadwerkelijk een laptopleven creeren. En daarnaast ook het doorzetten in de opbouwfase van jouw laptopleven. No worries mate, gelukkig kan ik en de laptopleven-community daarbij ondersteunen. De 3 stappen naar een laptopleven zijn:

  1. Het bedenken en creeren van jouw laptopleven-product.

De vraag die je hoort te stellen bij het bedenken van jouw laptopleven-product is: als je meer klanten krijgt, krijg je dan meer of minder vrijheid? Het juiste product levert het antwoord ‘meer vrijheid’ op. Het klinkt heel simpel. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat het in het begin erg lastig is om jouw huidige dienst zo in te richten dat je bijna niets meer zelf hoeft te doen. Het is namelijk anders werken dan je gewend bent, misschien voelt het als kwaliteit inleveren, of vind je het lastig om de controle uit handen te geven. Durf je het te proberen?

2. Bedenk een top marketingplan

De meeste mensen steken veel tijd en energie in het creëren van hun product. (Voor een aantal komt het product uberhaupt nooit af, omdat ze in de perfectie-valkuil trappen. ) Ze zetten het laptopleven-product hoopvol online en…. er gebeurt helemaal niks. Hoe briljant ook, elk product heeft een top marketingplan nodig. Een marketingplan waarin je niet verteld hoe fantastisch jij bent en jouw product is, want dat vinden de meeste mensen niet interessant (ik natuurlijk wél ;)) Je marketingplan begint met een strategie, waarin je duidelijk het probleem schetst wat je oplost. Waardoor jij jouw doelgroep weet je raken en te emotioneren. Je gaat vanuit probleem-perspectief communiceren op de relevante kanalen. Want problemen veranderen niet, mensen hebben altijd problemen. En jij hebt dus de oplossing.

3. Opschalen uit ambitie

Stap 3 is het opschalen van jouw laptopleven-diensten. Daarvoor zijn verschillende strategieen. Wil je (nog) meer klanten kunnen bedienen? Of wil je jouw huidige klanten een nieuw of aanvullend aanbod doen? Opschalen is perfect om je omzetten te verhogen. Maar stap 3 komt pas als je stap 2 volledig beheerst en onder de knie hebt. Eerst moet je marketing op orde zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *